woensdag 6 april 2011

Eigenschappen van rijke mensen

Afgelopen weekend ben ik naar de Mi1lionaire Mind Intensive van T. Harv Eker geweest.

Een paar van de ideeën die hij ons mee wilde geven zij:
De manier waarop je iets doet is de manier waarop je alles doet.
En: Als je rijk wilt zijn alleen voor jezelf, dan zal dat niet lukken. Als je alleen geld wil hebben om anderen te helpen, zal dat niethelpen. Er moet evenwicht tussen beide zijn.

Een paar van de eigenschappen van Rijke mensen volgens T. Harv Eker:
- Rijke mensen denken: ik creëer mijn leven. Arme mensen denken: het leven overkomt me.
- Rijke mensen spenen het geldspel om te winnen. Arme mensen spelen om niet te verliezen.
- Rijke mensen denken groot. Arme mensen denken klein.
- Rijke mensen focussen op kansen. Arme mensen op problemen.
- Rijke mensen kunnen gemakkelijk ontvangen. Arme mensen hebben moeite met ontvangen (dat had je niet moeten doen of per se iets terug willen doen)
- Rijke mensen regelen hun geldzaken uitstekend. Arme mensen regelen hun geldzaken slecht.
- Rijke mensen handelen ondanks hun angst. Arme mensen laten zich stoppen door angst.
- Rijke mensen blijven leren. Arme mensen denken da ze het al weten.

Dit zijn maar een paar van de 17 eigenschappen. Ik wil niet helemaal alles verklappen.

1 opmerking:

Reneo zei

Harv Eker is de koning! Ik ben zelf ook bij MMI geweest, dikke aanrader...