zaterdag 19 januari 2008

Waarom worden rijke mensen steeds rijker.

Wil je meer geld? Ben je er een beetje wanhopig over? zit je iedere maand uit te rekenen of je alles wel kunt betalen. En zit je te bedenken hoe je aan meer geld kunt komen?

Je verlangen is er. Maar je wentelt je rond in je gedachten over geld. Je voelt je arm. Je hebt eigenlijk nooit genoeg. Je zit constant te rekenen of je genoeg hebt. als je al iets van The Secret hebt begrepen kun je nu wel snappen dat op deze manier je steeds meer geldproblemen krijgt. Het is heel moeilijk om daar vanaf te komen. Je ziet telkens het beeld van te weinig geld voor je.

Gewoonlijk als je meer geld wilt hebben, ga je extra uren werken, een diploma erbij halen, een beter betaalde baan zoeken, overwerk. Met veel moeite gaat het je dan ook lukken om meer geld te verdienen. Maar wat als je nu bijvoorbeeld een alleenstaande moeder met kleine kinderen bent. De zaak wordt dan nog moeilijker.

En je ziet dat rijke mensen steeds rijker worden. Zij hoeven er niets voor te doen en het geld stroomt binnen. Hoe komt dat dan?
Rijke mensen leven in overvloed. Ze voelen zich rijk en kunnen kopen wat hun hart begeert. Dan doen ze soms en soms niet. Maar ze weten dat er meer dan genoeg geld is. Ze sturen die gedachte naar het universum. Die gedachte aan overvloed trekt nog meer overvloed aan. De gedachte aan overvloed en overvloed zelf hebben dezelfde vibratie en ze worden tot elkaar aangetrokken.

Het enige wat je kunt doen als je arm bent, is fantaseren dat je rijk bent. De tip is altijd: doe 100 euro in je portemonnee en stel je voor wat je allemaal kunt kopen. Twee punten maken dat advies niet ideaal
1. Je kunt de 100 euro meenemen, maar in plaats van dat je fantaseert over wat je allemaal kunt kopen, koop je het in werkelijkheid ook. Dan voel je je weer arm. speciaal als die honderd euro eigenlijk voor je huishouden bestemd was.
2. Als je die honderd euro gewoon niet hebt, heb je niet zoveel aan dit advies.

Toch is het zaak om wat aan het fantaseren te slaan. trek er een een uurtje op uit, Ga winkelen met een fictieve 100 euro in je portemonnee. Zorg dat je blij bent. Gebruik eventueel mijn elders uitgelegde tips voor geluksgevoel. je kunt het leren je lekker te voelen. Kijk naar al de mooie spullen die je wilt hebben, verlang ernaar, maar denk vooral dat je ze best zou kunnen kopen als je dat zou willen.

Esther Hicks zegt dat 68 seconden genoeg is voor het aantrekken van iets wat je wilt. Oefen er in!

1 opmerking:

Unknown zei

Dit is voor mij zo'n uitdaging. Ik zit zelf in de WAO met een heel klein inkomen. Ik vraag me continue af waar die overvloed dan vandaan moet komen en heel herkenbaar maak ik me steeds zorgen of ik m'n rekeningen wel kan betalen, sta dan ook regelmatig rood etc.

Ik vind het echt heel moeilijk om dit te doorbreken!!! Een goeie tip is welkom, want ik wil deze armoedespiraal doorbreken! Ben al begonnen met the secret cd van Roy en zijn gratis cursus materiaal. Het is erg goed... maar toch steeds dat stomme stemmetje en angstige gevoel... het negatieve patroon, pfffff....