zaterdag 19 januari 2008

Niet gelukkig

In een eerder artikeltje heb ik je verteld dat je maar gelukkig moet zijn, als je niet veel geld hebt, fantaseren dat je geld hebt. Er zijn ook trucjes om je gelukkig te gaan voelen.

Maar ik kan me zo voorstellen dat dat sommigen helemaal niet lukt. Abraham zegt, door middel van Esther Hikcks dat, als het je niet lukt om positieve vibraties uit te zenden, dat je dan beter kunt proberen om je gedachtes stil te zetten. Het is veel beter dan maar malen over de toestand waarin je zit.

Mediteren dus, ontspannen. Begin met iedere dag tien minuten rechtop in een stoel te zitten en je op je ademhaling te concentreren. In het begin schieten de gedachten op je af, maar dat geeft niet als je bemerkt dat je toch weer aan het denken gaat, laat de gedachte dan rustig wegdrijven terwijl je je weer op je ademhaling concentreert. Het beste is dat je dit steeds vaker gaat doen, maar 10 minuten per dag is een goed begin. Heb je het druk met werk, met kinderen? Als je 's avonds moe bent, zet dan de televisie niet aan, maar ga rustig zitten ontspannen. Ik kan je rustig zeggen dat het van levensbelang is.
Wil je werkelijk iets aan je vervelende situatie veranderen, begin dan met je te ontspannen en te mediteren.

Ik weet dat er veel mensen zijn die zeggen: mediteren is echt niets voor mij. Voor die mensen is er wel een oplossing: geleide meditatie. In New Age winkels kun je er cd's van kopen. En ben je nog niet rijk genoeg daarvoor?

HAPPY PEOPLE

Geen opmerkingen: