woensdag 18 maart 2009

Stress Door Gebrek Aan Zelfrespect

Als er steeds maar over je heen gelopen wordt krijg je er op een keer genoeg van.
Als je alles altijd goed vindt, omdat je nu eenmaal een goed hart hebt, kom je dan zelf nooit te kort? Heb je je leven lang met plezier voor anderen gezorgd, maar wil het nu niet meer? Kortom : raak je er een beetje gestrest van dat jij altijd alles moet doen?

Het zou kunnen dat je een beetje te weinig zelfrespect hebt.

Schrijf iedere dag een van de volgende affirmaties op een papiertje en stop hem in je broekzak of je handtasje. Haal het papiertje een paar keer per dag uit je zak of tas en lees het.

- Ik ben onderdeel van het universum, ik ben niet meer of minder dan een ander
- Ik ben het waard om goed voor mezelf te zorgen
- Als ik krachtig in het leven sta kan ik pas voor een ander zorgen
- Ik ben nu eerst aan de beurt
- Ik mag doen waar ik zin in heb
- Ik ga lekker uitrusten als ik moe ben

Het is misschien nog beter dat je je eigen affirmaties schrijft. Als je niet weet hoe, dan helpt een wandeling of een korte meditatie wel.
Meer over STRESS
AFFIRMATIES (AFIRANTA'S)BELUISTEREN

Geen opmerkingen: