woensdag 21 juli 2010

Affirmaties toepassen

Misschien weet je wel dat er veel verschillende soorten affirmaties bestaan. Misschien weet je ook wel dat affirmaties zeggen soms helemaal niet goed voelt. En werkt het dan nog?

Er bestaan heel lange affirmaties, die precies zo uitgesproken moeten worden omdat ze dan precies inwerken op je onbewuste voor datgene wat je wilt bereiken. Voor mij zijn ze ingewikkeld. Ik heb er zelf voor gekozen om heel véél affirmaties te zeggen, te lezen en te beluisteren en zelf subliminaal over mijn scherm te laten verschijnen.

Zoals je gebombardeerd kunt worden door negatieve uitlatingen van anderen kun je je ook jezelf overspoelen met positieve uitlatingen. Ik maak me er niet druk om wat het precies is wat het juiste effect geeft. Als allerhande negatieve zinnen uiteindelijk een negatief effect hebben op je onderbewuste, dan hebben allerlei positieve uitlatingen een positief effect op je onderbewuste.

Ik heb voor mezelf boekjes gemaakt met honderden affirmaties. Ik heb ze allemaal één keer goed doorgelezen. Sommige heb ik met de switch, of karateslag meer kracht gegeven. En ik voel de werking ervan. Ook heb ik naar de affirmaties geluisterd. Ik heb al eerder hier eens geschreven dat ik maar met moeite en lift of roltrap kan nemen omdat ik met affirmaties mezelf geprogrammeerd heb om de trap te nemen.

Ik ben een héél positief mens geworden. maar ik ben ook maar een mens. Soms als ik eens geen zin heb of me niet zo lekker voel. --hahah dan doe ik meestal even lekker niks--. Maar ik hoef ook alleen maar een van mijn boekjes te pakken, en er doorheen te bladeren om me weer helemaal lekker in mijn vel te voelen.

Ik kan je verzekeren als je eens goed met affirmaties aan de slag gaat dat je je heel duidelijk positief kunt beïnvloeden!

Veel van de affirmaties uit mijn boekjes staan op het weblog www.affirmaties.blogspot.com
Ik stel voor om er een paar uit te kiezen die op jou situatie van toepassing zijn, ze uit te printen en in je zak of tasje te stoppen. Lees ze ze vaak mogelijk. Het werkt!
AFFIRMATIES

Geen opmerkingen: