woensdag 19 september 2007

De kracht van meditatie en nieuwe ideeën

Het eerste wat er gebeurt als je mediteert is dat je veel nieuwe ideeën krijgt.
Als je wat vaker mediteert merk je dat je je steeds meer verbonden voelt met de wereld en met het euh 'hogere'.

Als je denkt dat je niet kunt mediteren en je wilt wel de ideeën: het is niet zo moelijk. Neem iedere dag een paar minuten om je te ontspannen.

Gisteren zou ik gaan fitnessen. Meestal neem ik een sauna achteraf. Ik had een beetje getreuzeld en het bleek dat ik niet zoveel tijd meer had, want ik had om half een 's middags een afspraak. Ik besloot dan maar alleen de sauna te nemen. (Ik had natuurlijk ook alleen de fitness kunnen doen en de sauna laten zitten, maar het regende zo hard en nou ja). Na in de saunacabine gezeten te hebben is het zaak om even te ontspannen. Ik ga me dan altijd bewust ontspannen; ik pak geen boekje of tijdschrift om te lezen. Ik ging op een ligbed liggen en zei tegen mezelf "ontspan".
Ook bij mij flitsen er altijd gedachten door me heen. Als ik dat merk zeg ik opnieuw een paar keer: "ontspan". En serieus, je gedachten worden dan minder. Als dat het geval is dan komt er plaats in je hersens voor nieuwe ideeën.

Het idee wat ik gister kreeg was om een weblog voor mijn lieve vriendin Ingrid op te zetten. Ze is gestalttherapeute en wil het internet op. Ik wilde haar graag een handje helpen, maar wist nog niet hoe. mijn plan is om een "Lieve Ingrid" weblog op te zetten en haar iedere twee weken een vraag te stellen, die ze op haar weblog kan beantwoorden. Idee dat ik kreeg bij het ontspannen (mediteren?) in de sauna.

Zie ook mijn Wellness blog onder Gestalttherapie en Lieve Ingrid.
Binnenkort hier de link naar Lieve Ingrid.

Geen opmerkingen: