vrijdag 7 september 2007

oefening in visualisatie


Als je wel aan het visualiseren bent, maar je weet niet of het wel werkt, of je het wel goed doet--
Een jaar of wat geleden heb ik tijdens een cursus een korte oefening gedaan waarmee je direct kon zien of je visualisatie werkt. Ik zal die maar niet vertellen, maar ik oefen zelf ook wel met kleine, kote visualisaties.

Eens was het sleuteltje van mijn fietsslot afgebroken. Ik had thuis een extra sleuteltje opgehaald, maar ik kreeg het restje van de oude sleutel maar niet uit het slot gepeuterd. Ik was daar tien minuten mee bezig, tot ik me herinnerde dat ik konvisualiseren. Ik stelde me voor hoe ik met het ijzerdraadje de rest van de sleuter eruit wipte. Daarna probeerde ik het nog eens. De tweede poging was raak!

Gisteren wilde ik een bij fotograferen die in een diepe bloem van een balsemien zat. Ik probeerde en probeerde maar het wilde niet lukken. Ik klikte of te vroeg of te laat. Tot ik even stopte en me precies voorstelde hoe ik de bij op de foto wilde: half in en half uit de bloem. En warempel!

Je kunt het zelf ook proberen: wil iets niet lukken, visualiseer of stel je voor dat het gelukt is en probeer het nog een keer. Kun je iets niet vinden? Stop even en stel je voor dat je het in je handen hebt.

En natuurlijk als kleine dingen lukken krijg je steeds meer vertrouwen en grote dingen gaan dan als vanzelf.

Succes!

1 opmerking:

Admin__ zei

Bedankt voor je nuttige verhalen. Ik kom zeker nog een keer langs !

Groetjes
Lucien