donderdag 27 december 2007

Loslaten is vergeten

Een paar artikeltjes terug staat een nieuwsbrief van Tiouw. Wat erin verteld wordt is heel belangrijk!
We weten nu wel dat als je een wens hebt, dat je hem moet uiten en dan loslaten. Dat loslaten is voor veel mensen het probleem. Hoe moet je nu loslaten? Duidelijk is dat, als je een wens weer vergeten bent, dat je hem dan losgelaten hebt.

Als je iets per se wilt vergeten, kun je het waarschijnlijk niet vergeten en zo is je wens veel te bevangen. Oefen maar met kleine wensjes. Ik heb geleerd dat het met kleine wensjes heel gemakkelijk gaat. Ik denk: ik zou wel willen.... Het is een klein wens en even later ben ik het eigenlijk al weer vergeten. Als mijn wens dan toch uitgekomen is, besef ik dat het wel degelijk een wens van me is geweest. Ontspannen zijn is wel een keywoord daarbij.

Mensen die het allemaal nog niet lukt hoeven niet te wanhopen. Als The Secret helemáál niet voor je werkt, je webt je wensen gedaan, gevisualiseerd, geaffirmeerd en alles wat volgens boeken en cursussen nodig is en tóch gebeurt er niks? Stop dan maar met The Secret. Ga verder met je gewone leven. Het was een leuk experiment, maar daar kun je maar beter niet zoveel tijd meer instoppen.

Tegen de tijd dat je The Secret helemmaal vergeten bent, staan er je waarschijnlijk wat verassingen te wachten!

2 opmerkingen:

laura zei

hallo,

weet je wat ik niet snap. je wenst en je moet het los laten. maar hoe zit dat dan dat je moet visualiseren dan laat je het niet los want je denkt er steeds aan of moet je dat dan 1 keer doen. in het boek the secret staat bv ook dat iemand geld wilde en een biljet van 100 dollar op zijn plafon plakte en dit elke morgen zag. dan laat je het niet los want je ziet het steeds in het boek kwam zijn wens wel uit. hoe zit dat nou???

groetjes laura

Annelies Hilgers zei

Vergelijk het met een pijl en boog. Je richt je pijl en je richt en je richt. De boog staat constant gespannen. Maar als je de pijl niet loslaat, zal hij zijn doel nooit bereiken. Ik zal er wat dieper op in gaan bij een nieuw bericht: zie; vraag van Laura