vrijdag 15 februari 2008

POA op Ibiza



De foto is genomen vanuit de villa waar we verbleven. Je ziet de groep bezig met yoga op een rots aan zee.

De eerste experimentele POA week op Ibiza liep op zijn eind.
Alle deelnemers hadden geleerd om hun diepste onbevangen verlangens te herkennen en onder woorden te brengen.
Mijn wensdroompje voor dat moment was eenvoudig en duidelijk:

“nog een poosje op dit beeldschone, magische eiland mogen blijven”



Tijdens de laatste avondmaaltijd werden ervaringen, dromen en verlangens uitvoerig uitgewisseld en besproken.
We hadden samen in die ene week een soort familie gevormd.
“POA!” was een veelgehoorde krachtige uitroep geworden in Casa Gazebo
“INPOA” was het doel waarnaar wij streefden.
Twee fonkelnieuwe woorden die het nog ver zullen brengen want:

Power Of Attraction is onweerstaanbaar eenvoudig, logisch en effectief.



“Zou iemand van jullie misschien zin hebben om hier nog een maandje te blijven om op Binky en op het huis te passen?
” Die vraag van gastvrouw Ilse kwam terloops aan het einde van de maaltijd.
Het klonk half als een grap, rond de tafel gingen zes handen grif omhoog.
De mijne vergezeld van: “ikke, ikke!”
Al mijn onbevangen verlangens voor dat moment konden niet mooier worden vervuld.



“Te mooi om waar te zijn”, dachten mijn Calvinistische hersens.
Maar toen zei Ilse: “Ik meen het, we gaan een maand op vakantie.
Het zou fijn zijn als Binky verzorgd wordt in die tijd.”
Vijf handen gingen veel minder grif omlaag, naar werk en andere verplichtingen in Nederland.

Mijn verbijsterde arm stak nog steeds fier in de lucht.
Een dag eerder had de opdrachtgever van mijn restauratieklus in Friesland telefonisch een vertraging gemeld.
Zijn scheepje zou een maand later dan verwacht op de helling gaan.
Op dat moment was ik niet blij met zijn telefoontje, maar POA bewandelt wonderlijke wegen.

Nu betekende het plotseling vrijheid om een maand lang te doen waar ik zin in had.


In gezelschap van een aandoenlijk aanhankelijk baaltje witte wol op vier pootjes dat naar de naam Binky luistert, mocht ik mijn wensdroompje gaan uitvoeren. Nog een maand vanuit mijn slaapkamerraam genieten van dat prachtige uitzicht op de kaap, de zee en Formentera in de verte. Urenlang op het strandje van Cala d’Hort zitten staren naar Es Vedra, de rots van de Sirenen van Odysseus. De amandelbloesems als sneeuwvlokken zien neerdwarrelen op de kale takken tot de bloeiende boomgaarden er uitzien als surrealistische stukjes winterlandschap tussen het groen, onder een zonnetje van 25 graden. Op zondagen lekker gezond eten op Casita Verde, het ecodorpje in het binnenland bij Sant Antoni. Waar de stichting van het Groene Hart haar boomhutten heeft voorzien van zonnepanelen en Aloë Vera verbouwt als bron van gezondheidsartikelen en lekkere drankjes. Elke zondag is er een drukbezocht ‘open huis’ Dan worden in de Teepee tarotkaarten gelegd door schilderes Yael, en de Yurt doet dienst als massagesalon. Er is een rondleiding langs de ecologische installaties en soms een deejay.



Dinsdag denken en voelen;

woensdag doen, donderdag navigeren, vrijdag loslaten,

zaterdag genieten, zondag ontvangen en maandag dankbaar zijn.

Dat waren de dagthema’s van de POA week, als treden van een trap.

Wat ik leerde nam ik heel serieus en ik bracht het zo goed als ik kon in praktijk.

Op zondag ontving ik de uitnodiging en de maandag van dankbaarheid werd een maand van dankbare gelukzaligheid.



POA!



Wil je ook en weekje POA op IBIZA? zie ESTOY OF
THE POA

Geen opmerkingen: