zaterdag 16 februari 2008

Waarom het geld niet komt

De DVD Abraham van Esther Hicks inspireert mij. Een stukje gaat over het feit dat veel mensen in financiele problemen zitten en er maar niet uitkomen. De schulden lopen op en ze hebben steeds maar niet genoeg geld. Hoe hard ze ook proberen. Het schijnt maar niet te lukken. Abraham legt het als volgt uit:

De mensen hebben wel de wens om uit de geldzorgen te komen. Ze zeggen wel een keer dat ze genoeg geld willen hebben. Maar meteen daarop is het van: want ik heb het zo moeilijk, telkens worden mijn schulden groter. Ja ik wil graag meer geld hebben, want ik kan mijn schulden niet betalen en het is zo moeilijk als je arm bent. En ik weet niet wat ik moet doen want ik heb nog huurschuld en ik moet het schoolgeld van de kinderen betalen. Ja ik wil graag meer geld, want---enzovoort.

Op deze manier werkt het niet. Let op jezelf als je je wensen naar het universum stuurt. Stel je voor dat je al rijk bent en dat je gelukkig bent en leuke dingen met je geld doet.

Jaren geleden had ik zelf moeite met het woord: overvloed. Ik meende dat ik geen overvloed mocht hebben als er nog arme mensen op de wereld zijn. Als je dat denkt, kom je ook niet uit je financiele zorgen. Denk eerder dit: als ik veel geld heb kan ik ook heel veel mensen helpen.

Succes!

Geen opmerkingen: