donderdag 10 april 2008

The Law of Attraction. Het werkt. (2)


Soms gaat het aantrekken van de dingen die je wilt vanzelf. Ik ben zelf heel goed in het aantrekken van héél kleine dingetjes. Soms wens ik een touwtje of een koordje om mijn jas mee te repareren en ik hoef niet eens op te staan, alleen mijn blik rond laten gaan en ik zie het al. Dat is mijn makkelijke Law of Attraction. Dat werkt bij mij goed.

Grotere dingen ben ik nog steeds aan het leren. Er komt bij mij, als ik iets groots wens al heel snel stress bij of iets moeten. En dat werkt niet. Ik ben goed in trucjes om me gelukkig te voelen, maar daarbij onbevangen iets groots wensen, dat moet ik nog steeds leren.

De dingen die je wenst hoeven niet altijd vanzelf te gaan, Je mag er ook best aan werken. Het is gewoon het universum een handje helpen en bovendien helpt het je geloof in dat wat je wilt ook echt gaat gebeuren. Ikzelf geloof erin dat ik een betere ondernemer wordt als ik cursussen volg. Dat is niet zo gek, dat zullen wel meer mensen geloven. Maar er komt wel bij dat je met plezier en passie die cursussen volgt, dat is het belangrijkste. De meesten van ons hebben wel diploma's gehaald en soms zonder plezier in het leren en studeren. Ik vraag me af hoe vaak mensen die met tegenzin een vak studeerden, ook daadwerkelijk gelukkig zijn als ze dat vak uitoefenen.

Met mij komt het dus wel goed. Weer een voorbeeld voor mij is mijn vriend Jan. Als die iets onderneemt. bedenkt hij een plan. Hij bedenkt wie hij nodig heeft en wat de mensen voor hem moeten doen. En dan gaat hij aan de slag. Binnen ongelooflijk korte tijd heeft hij dan voor elkaar wat hij wilde.

Omdat Jan naar Ibiza terug wilde besloot hij online geld te gaan verdienen. In een mand tijd heeft hij voor elkaar dat hij genoeg verdient om daarvan te leven. Hij schrijft tekst en verzorgt advertenties voor Amsterdam info
en ook verkoopt hij zijn rondvaartverhaal als een Engelstalig e-book: Amsterdam-Canal-Cruise-Guide


Bij hem werkt de Law of Attraction. Voorwaarden zijn als je de LOA en handje wilt helpen, dat je bezig bent met je passie, dat je het niet alleen voor het geld dot bijvoorbeeld, maar dat je je ziel en zaligheid erin legt.

Geen opmerkingen: