maandag 21 april 2008

Collage maken, Vision Board


Voordat The Secret bekend werd, heb ik al een cursussen gedaan, onder andere bij Roy Martina en bij Nisandeh Neta. Beiden werkten toen al met collages (vision board) Bij Nisandeh is het onderdeel van zijn 6 weken programma elemaents of succes (tegenwoordig :leef lekker).

Ik had toen (2005) nooit doelen in mijn leven gesteld. Ik dacht dat ik het leven moest nemen zoals het kwam. Bij Nisandeh moest je zeven doelen bedenken en dan liefst ook niet al te kleine doelen. Het was nogal moeilijk voor mij. En ik heb toen zomaar wat verzonnen.

Een ervan was: ik heb een lucratieve online uitgeverij. Ik wist niet precies wat dat zou zijn :een online uitgeverij. Maar ik wist dat ik van boeken hield en hed een vaag vermoeden dat het via internet zou moeten kunnen. Op het ogenblik geef ik online e-books uit. Het is geen vaag begrip meer voor mij. Ik ben er goed mee bezig. Heb een paar boeken van mij en Jan uitgegeven. De verkoop begint redelijk te lopen en ik heb nog een paar boeken op mijn lijstje om uit te geven. --Als iemand een boek heeft geschreven en het wel als e-boek uit zou willen geven: neem maar contact op. Je houdt een percentage van 50 % over van de verdiensten in plaats van 10 procent bij gedrukte boeken!

Een ander punt was: ik heb een gezondheidscentrum in Spanje. Iedereen die mijn collage zag zei: Wat is dat nou? Hoe zo wil jij dat? En hoe zie je dat? Het was ook werkelijk iets dat heel ver van mijn bed was. Ik woon in Nederland-ben docente en heb kinderen thuis.

Nu zijn Jan en ik in december naar de POA workshop op Ibiza (Spanje) geweest.
In die week zag ik al een paar van mijn wensen vervuld: mooie badkamer met heerlijk bad, sauna en yacuzzi. En Jan die zo ontspannen was dat hij me verwende met ontbijtjes en koffie. Daarvan had ik ook een plaatje op mijn collage staan!

Nu is Jan terug op Ibiza. Binnen niet al te lange tijd ga ik er ook weer heen. Ilse zet er een holistisch centrum op en Jan en ik doen mee en gaan heel waarschijnlijk op Ibiza wonen.

Ik zal de plaatjes van mijn vision board proberen te scannen, hoewel sommige en beetje verkleurd zijn.

Sommige van mijn plaatjes op mijn collage zijn precies zoals het op Ibiza is, zoals
- plaatje van jacuzzi met vuurtje er naast. - We hebben daar houtgestookte jacuzzi's.
- plaatje van zwembad met de zee erachter - vrijwel precies zo is het waar we verblijven op Ibiza


- fitness apparaten-zijn er aanwezig

- ik, verwend met ontbijtje-gebeurt op Ibiza
- plaatje van sauna -hebben we daar ook!

2 opmerkingen:

Unknown zei

En is alles uit gekomen?

Annelies Hilgers zei

Leuk dat je dat vraagt, want het is al weer lang geleden.

Mijn online uitgeverij loopt fantastisch. Zie http://www.liefya.nl

Om een paar redenen hebben we Ibiza afgezegd. Bijkomstigheid was in ieder geval dat we het in de winter toch niet warm genoeg vinden. We hebben een huis op Ibiza op het laatste moment afgezegd.

Palmbomen en zwembaden aan zee houden we erin. De sauna even verwisseld voor Hamam en langdurige massages. Ik kom net terug van een vakantie in Agadir, zal eens wat foto's plaatsen.
In plaats van emigreren wil ik nu liever een vakantiehuis waar ik en mijn kinderen en kleinkinderen naar toe kunnen. Zal eens een nieuwe collage maken.

En nee, een gezondheidscentrum in Spanje wil ik niet meer. Ik coach mensen via internet en werk niet zo hard meer.