zondag 2 maart 2008

The Law of Attraction en Yin en Yang

Sinds mijn zestiende ben ik geïnteresseerd in yin en yang, en macrobiotiek. Mijn kinderen zijn grotendeels makronbiotisch opgevoed en zeer gezond (bijvoorbeeld ze zijn nu tussen de 20 en 30 en hebben geen gaatjes in hun gebit). Ik vond yin en yang altijd heel duidelijk en twee tegengestelde trekken elkaar aan. En gelijke dingen stoten elkaar af, zoals de polen van een magneet.

Nu heb ik de Law of Attraction leren kennen. En die zegt het tegenovergestelde: wat hetzelfde is trekt elkaar aan. Nu had ik een probleem. Ik geloofde dat beide wetten waar waren, maar wat moest ik er nu mee.

Abraham heeft de vraag via Ester Hicks beantwoord (zie een van de video's hier op de site). Ze zeggen dat er niet zoiets bestaat als aantrekkingskracht tussen tegengestelden.

Ik kon niets met dat antwoord, dus op de workshop met Fatin was dit mijn eerste vraag.

Het was moeilijk om elkaar te bgrijpen, maar het kwam er op neer dat als je je bijvoorbeeld aangetroken voelt tot iemand die heel anders is dan jij, dat er dan toch overeenkomsten moeten zijn, want anders zou je die ander al helemaal niet zien.

Over de polen van een magneet, daar kwamen we niet echt uit. Ik denk zelf nu dat dat zoiets aards en fysieks is, dat de energie waarmee Fatin contact had, dat dus niet kon zien, omdat het zo iets tegengestelds is voor een niet fysieke energie.

Vragen op persoonlijk gebied, over gevoelens en emoties kunnen ze heel goed beantwoorden omdat ze zelf energie zijn en vooral de energie(met daarin de emoties, zoals angst, guluk, boosheid en dergelijke) van mensen zien of voelen of merken.

Geen opmerkingen: