dinsdag 4 maart 2008

The Law of Attraction en Yin en Yang (2)


Plotseling zie ik hoe het zit. Ik heb eerder geschreven dat ik dacht dat de zogenaamde source energy niks zou weten over fysieke dingen en alleen over gevoelens en energie. Dat is natuurlijk nogal arrogant.

Ik sprak erover met mijn dochter en die zei: de aantrekkingskracht tussen tegengestelden hoeft niet anders te zijn dan de aantrekkingskracht tussen gelijken. Alles is uiteindelijk één. Dus alles wat er bestaat heeft in ieder geval iets gemeenschappelijks. Dit is zo simpel.

Stel je een voetbal voor. Jij bent een heel klein stukje van de draad waarmee de bal genaaid is. Je kunt het geheel niet zien. En je denkt dat het stukje leer, dat wél in je gezichtsveld ligt absoluut het tegenovergestelde van jou is. Maar alletwee ben je een stukje van de bal. En dat is het gemeenschappelijke. Het lijkt me dat het gemeenschappelijke toch zeker even belangrijk is als ieder klein deeltje. (zo niet belangrijker)

Het tekentje van yin en yang slaat daar natuurlijk ook op. Het ene deel is ook te vinden in de kern van het andere deel en alles is een.

Fatin (tenminste--)zei ook dat dat ik door dit begrip, nadat ik me meer dan 25 jaar had laten leiden door yin en yang toe ben aan een nieuwe fase : de nieuwe Liefya!

Geen opmerkingen: