maandag 31 maart 2008

Loslaten is vergeten 2

Dit was een vraag van Laura
weet je wat ik niet snap. je wenst en je moet het los laten. maar hoe zit dat dan dat je moet visualiseren dan laat je het niet los want je denkt er steeds aan of moet je dat dan 1 keer doen. in het boek the secret staat bv ook dat iemand geld wilde en een biljet van 100 dollar op zijn plafond plakte en dit elke morgen zag. dan laat je het niet los want je ziet het steeds in het boek kwam zijn wens wel uit. hoe zit dat nou???

Ik had je al geantwoord dat je het kunt beschouwen als pijl en boog, Je richt en richt en richt. En de boog staat gespannen, maar als je de pijl niet loslaat zal hij nooit zijn doel bereiken.

Ik heb gemerkt dat er mensen zijn, zoals mijn vriend Jan bijvoorbeeld, die het heel makkelijk doen: een wens neerzetten en hij komt uit. Sommige mensen pikken het makkelijk op: iets onbevangen wensen en hopla: daar is het al. Je mag er wel op gefocused blijven, maar de stress moet eraf. Eigenlijk moet je iets kinderlijks hebben. Zo van: ik zou zó graag willen dat en dan lekker zitten dromen, zoals een kind dat kan doen. En niet zoiets van ik zal en moet dat en dat.

Voor veel mensen is dat niet zo makkelijk, zoals voor mijzelf. Wij hebben nogal een tijd nodig hebben voordat het aantrekken van wat we willen een beetje lukt. Ik ben begonnen, een paar jaar geleden met me suf te visualiseren. Ik heb ook collages gemaakt, en ja ook met afbeeldingen van geld erop. En nu pas, na een aantal jaren merk ik dat er dingen gaan lukken. (komt in volgend artikel) Ik begin er een beetje feeling voor te krijgen.

Je kunt bij jezelf nagaan wanneer er iets vanzelf is gegaan in je leven, wanneer je je iets wenste en het is ook uitgekomen, misschien als kind. En bedenk je dan ook welke wensen je hevig gekoesterd hebt en ze zijn niet uitgekomen. Kun je dan een verschil zien of voelen of bedenken in de manier waarop je dat gewenst hebt? Probeer als een kind iets te wensen.


Er zijn meer dingen van belang:
-Je kunt een briefje van 100 ophangen, of een collage maken met wat je wilt. Je hoeft er niet iedere dag bewust naar te kijken als hij maar op een plek hangt waar je langskomt. Je onbewuste ziet het en daarmee is het al bij jou. Je hoeft daar niet bewust en dus gespannen naar te kijken.

- er kunnen onwaarschijnlijke dingen gebeuren wat betreft de LOA. Maar je mag het lot ook best een handje helpen. Zolang het maar goed voelt. Je mag best hard werken als je er plezier in hebt en het is het werk waar in je je thuis voelt. Dan helpt het je om sneller rijk te worden.

Als je je relatie wilt verbeteren, mag je ook best seminars voor betere communicatie volgen oid. Je komt daar verder mee.

Als je op vakantie wilt, kun je wel een reis gaan plannen, zoals je dat altijd gedaan hebt.

Op een gegeven moment ga je merken dat je een beetje geluk of een meevallertje hier of daar hebt. Je bent positief met je wens bezig en dat wordt door het universum opgepikt. Leer om het op te merken en je merkt steeds vaker dat je bezig bent in harmonie met het Universum. Je leert om het geluk af te dwingen. En het zal steeds vaker gebeuren.

Tot slot nog: ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, misschien wel inhet boek The Secret zelf. Een man die zijn oude collages aan het in-of uitpakken was en tot zijn verbzing merket dat het huis dat hij zich jaren geleden gewenst had, precies hetzelfde huis was waarin hij nu ging wonen. Hij had die collage in geen jaren meer gezienen hij was dat huis vergeten. Maar toch had hij het aangetrokken!

Geen opmerkingen: