vrijdag 15 mei 2009

Vragen Stellen, Wensen worden ingewilligd

Je kunt ook eigenwijs zijn en je intuïtie niet volgen. Soms is het zo dat je al heel vroeg in je leven je eigen pad bent kwijt geraakt om zoveel mogelijk aan de wensen van je omgeving te voldoen: ouders, leraren, coaches.

Ikzelf ben er altijd een ster in geweest: in het goed voor anderen zorgen. Ik vond dat ik ook goed voor mezelf zorgde. Ik kon alles zelf en vroeg nooit iets aan een ander. Maar tijdens cursussen van Nisandeh Neta en Roy Martina moest ik leren om vragen te stellen.

Dat ging me niet altijd goed af. Eens vroeg ik een mede cursiste om een lift omdat ik een grote stapel boeken met me meesjouwde. Het geval was echter dat zij juist geleerd had om nee te zeggen. Dus daar stond ik!

Ondanks het oefenen in vragen stellen is mijn oude gewoonte om niet te vragen en gewoon voor me zelf te zorgen er weer in geslopen. Ik merk het doordat ik de dingen die ik vraag aan mensen op het ogenblik niet echt krijg. Zelfs als het gaat om een kop koffie!

Ik ben er alert op en ik weet waar het door komt wanneer ik niet krijg wat ik vraag.

Er sluipt een oude overtuiging door me heen, dat ik het tóch niet (gedaan) krijg. Of iemand anders zei me: vraag jij dat nou even, terwijl ik er zelf de noodzaak niet van inzag.

Ik denk dat als je niet krijgt wat je vraagt aan gewone mensen, het ook niet zo makkelijk lukt met het universum.

Dus als je je hierin herkent: oefen met vragen stellen. In de online cursus doelen bereiken geef ik een paar methodes, zodat je makkelijker krijgt wat je wilt hebben.
Het kan heel snel werken!

Oefenen met normale vragen stellen is ook een goede oefening. Vraag eens een paar dagen 10 keer per dag iets aan een ander. Of iemand iets wil doen, om een kopje koffie om een handje te helpen. Vraag niet te moeilijke dingen. Het gaat erom dat je de ervaring krijgt dat wat je vraagt dat je dat ook krijgt. Daarmee groeit je overtuiging dat wanneer je iets aan het universum vraagt, dat je dat dan ook krijgt.

Geen opmerkingen: