zaterdag 16 mei 2009

Wie Is De Goede Coach?

Eigenlijk wil ik naar een dokter die zelf niet ziek wordt. En ik wil naar een coach die zelf succesvol is in waarin hij les geeft.

Een dokter kan een ijzeren gestel hebben en daardoor niet ziek worden. Maar er kunnen ook dokters, of alternatieve genezers zijn die ziek zijn geweest en zichzelf hebben genezen.

Met de Law of Attraction gaat het ook zo. Er zijn mensen die automatisch succes hebben, alsof ze ermee geboren zijn. Ik heb een zoon en vriend die dat hebben. Die hebben altijd de juiste plannetjes en het geluk helpt hen altijd. Ik ken ook coaches die zo zijn. Mensen kijken tegen hen op. Deze coaches hebben ontrafeld waarom ze succes hebben en gaan dat aan anderen leren. Er zijn heel veel wijze lessen bij, maar de constitutie- het automatische succes- van die coaches hebben gewone mensen niet.

Daarom werken deze coaches vaak met getuigenissen van mensen die door het volgen van de lessen ook succes gehaald hebben.
Een coach die zelf geworsteld heeft kan zich volgens mij beter inleven in de mensen die nog geen succes hebben behaald. Hij is er immers zelf geweest. Hij snapt hun frustratie en weet wat de oplossing is, omdat hij het zelf ervaren heeft.

Ik zelf was iemand die niet durfde vragen en nooit iets van een ander gedaan kon krijgen, maar nu wordt meer 50 % van mijn wensen, ook de onwaarschijnlijke, ingewilligd.

Geen opmerkingen: