donderdag 27 december 2007

Negatieve gedachten en Law of Attraction


In de vorige artikeltjes heb je kunnen lezen dat het me op Ibiza makkelijk viel om onbevangen te wensen en de wensen uit te laten komen. Ik heb op Ibiza ook geleerd dat ik als ik in zo'n gelukkige staat verkeer en weer een beetje kind ben, en waarschijnlijk veel alphagolven produceer, dat ik dan iets negatiefs ook direct manifesteer. Ik zal het uitleggen.

Op een dag maakten we (POA-week op Ibiza) een uitstapje naar de bergen. We bezochten het gebied, waar Ilse (Keizer) een stuk grond heeft en waar ze haar dromen over een op te richten centrum wil waarmaken. We gingen lunchen bij the Green Hart (www.greenhart.info . Zie foto van button met green hart en een aan zee gevonden spons) een ecologisch centrum. Een heerlijke plek overigens, met onder andere een Aloë Vera kwekerij, een echte tipi en een mongolentent, waarin we een workshop deden.

Op een gegeven moment zat ik wat te mijmeren en te denken over de plannen van Ilse om een soorte Efteling met educatieve doeleinden en blokhutten en boomhutten te maken. Ik bedacht me dat het heel mooi was en vroeg me af of ik mee zou willen doen. Ik had één bedenking: in de zomer in de bergen zouden we misschien wel héél veel last van insecten kunnen krijgen.

Een poosje later liep ik weer rond en plotseling vroegen mensen me wat er was gebeurd. Ik bleek twee hele grote bulten op mijn voorhoofd te hebben: waarschijnlijk gestoken door insecten, met misschien een allergische reactie erop.
Ik besefte onmiddelijk dat ik ze zelf gecreëerd had, met mijn bedenkingen wat betreft Ilse's droom. Ik had zelf aan insecte gedacht en ze opgeroepen. Ik was al in een toestand waarin mijn wensen onmiddelijk uitkwamen (zie vorige artikeltjes) maar dus ook mijn negatieve gedachten werden onmiddelijk gemanifesteerd.

Als het je vergezocht vind: het is het niet! Ga maar eens oefenen in kijken waar het vandaan komt, wat je vandaag overkomt, Wat heb je gedacht en wat heb je gevoeld dat dit vandaag gebeurt. Ik denk dat als je je er steeds meer van bewust wordt hoe je eerdere gedachten en gevoelens leiden tot wat je op dit moment meemaakt, dat je dan ook steeds vaker bewuste wensen kunt manifesteren.

Geen opmerkingen: