maandag 29 september 2008

Nieuwsbrief over angst

Ik kopieer hier even de nieuwsbrief van Koenraad Rau van
www.zensatie.com
In deze nieuwsbrief beantwoord ik de volgende lezersvraag:

"Koen, wat ik me nou echt afvraag:denk je dat het mogelijk is dat ik van mijn angst voor spreken voor eenpubliek afkom? Hoe zou ik dat kunnen leren?"

Dat is een vraag die ik af en toetegenkom. Het blijkt de nummer één angst te zijn.

De meeste zelfhulpgoeroes lossen dit op met een benadering die puur op het denken is gericht.

Ze leren je dat als je de reden voor de angst kent en begrijpt, de angst zal erdwijnen. En geven je dan redenen waarom je niet bang hoeft te zijn.

Een bekende figuur gaat zelfs zover om te bespreken welke chemische stoffen vrijkomen bij angst.

In mijn ogen slaat dat nergens op. Als je bang bent om uit een vliegtuig te springen...

... ga je het dan wel doen als iemand je uitlegt dat je de beste parachute hebt en dat statistisch maar 1 op 600 miljoen mensen een ongeluk heeft?

Of je uitlegt dat je dat volet omdat er 10 microgram van een bepaald hormoon vrijkomt ofzo?
Ik denk het niet.

Een angst is irrationeel, werkt via een emotie en heeft te maken met overtuigingen.

Het is dus een zaak van het onderbewuste.

Hier veranderingen in aanbrengen kan bijvoorbeeld door een "synthetische ervaring".

Voor je geest is er geen echt onderscheid tussen een LEVENDIG VOORGESTELDE ERVARING
en een echte ervaring.

Een angst ontstaat omdat je in je geest automatische een voorstelling maakt van een
mogelijke slechte afloop.

Derhalve kun je de angst overwinnen door deze reactie te veranderen naar een waarbij een positieve uitkomst wordt verwacht.

Daarvoor ga je eerst naar een ontspannen toestand en vervolgens stel je jezelf LEVENDIG en LEVENSECHT met zo veel mogelijk ZINTUIGEN voor hoe het zou zijn
als je in de situatie waarinje angst had deze er niet zou zijn.

Verder kun je bv nog de energetische structuur van de angst veranderen.
Je kunt je zelfbeeld aanpassen.
Al deze dingen werken vele malen sterker op een niveau van het onderbewuste. Hoe je daarmee werkt en je angsten volledig uitroeit, leer ik je in Ultra Dynamic Mind.

Heb je het Evolutie Manifest al gratis gedownload? Daar spreek ik ook over "angst".
Je vindt het op http://www.HetEvolutieManifest.com

Voor Een Hoger Menselijk Potentieel,
Koenraad Rau

http://www.zensatie.com

Geen opmerkingen: