dinsdag 2 september 2008

Doelen Bereiken

Wat heb je er voor over om je doelen te bereiken? Volgens The Secret kun je gewoon een wens doen, gelukkig zijn en dan komt het allemaal goed. Ik geloof daar wel in. Bij mijn kleine doelen werkt het zo. Voor mij werkt een wens met de formulering: ik zou dat wel willen
Eens stelde ik de wens: ik zou wel een theebeurs willen. Daar zorgde het universum voor (je kunt HIER over de theebeurs lezen.

Behalve naar het universum kun je je wens ook naar je omgeving uiten. Ik had een andere wens: ik zou wel een ligbad willen hebben. Mijn kinderen hebben die wens gehoord en ze hebben voor mijn ligbad gezorgd. (Ja alles-gekocht –in laten bouwen-heerlijk)

Ten derde kun je er ook zelf voor zorgen dat je wens uitkomt. Dat is in ieder geval de zekerste manier. Voor de ongelovigen onder ons.

We noemen wensen dan doelen.

Het belangrijkste bij een doel bereiken is het doel stellen. Maak voor jezelf precies duidelijk wat je doel is formuleer het goed en zet het op papier.

Het tweede belangrijke is focus op je doel. Als je eerst dit interessant is en dan weer iets anders, dan bereik je niet zoveel.

Dit lijkt logisch. Maar het blijkt in de praktijk soms moeilijker. Neem er eens per week de tijd voor om je te focussen op je doel. En dan gestaag aan je doel werken. Stap voor stap, dan kom je er wel.

Dan zijn er verder flink wat methodes om je bij je weg naar je doel te helpen. Maak je visionboard. Zet je doel op een kaartje en stop dat in je zak. Spreek afiranta’s uit met de karataslag. Je kunt acupunctuurpunten gebruiken, EFT of EE. Je kunt over al deze methodes iets op dit weblog lezen. (Voor meer over acupunctuurpunten: schrijf je herionder in voor stappenplan doelen bereiken

Dit alles kun je doen en toch mag je er niet gestrest over raken. Deze methodes helpen allemaal bij het gefocust blijven, maar je doel moet geen stress opleveren.

Genieten en gelukkig zijn blijft altijd belangrijk.
Heb je de neiging om gestrest te raken? Lees dan HIER verder.

2 opmerkingen:

graphic design zei

Leuke site, ik kom zeker terug!

liefya zei

Blij dat je het hier leuk vindt, Hannes