woensdag 24 september 2008

Nooit Boos

Nooit Boos,

Misschien ben je wel zo’n aardig iemand die nooit boos is. Het is heerlijk, voor de mensen om je heen en ook voor jezelf. Lekker rustig leven.

Maar misschien ben je, zonder dat je het zelf goed weet, toch soms achteraf wel eensboos en heb je er spijt van dat je je boosheid niet geuit hebt.

Of je denkt dat je dingen niet zo erg vindt. Niet zo erg dat je buurvrouw je verjaardag vergat of dat je man vergat de vuilniszak buiten te zetten. Kan gebeuren toch? Je bent een redelijk persoon en je gaat daar niet over zitten zeuren.

Alleen—
Soms kan het gebeuren dat je toch eens min of meer ruzie hebt met echtgenoot of buurvrouw. En dan kun je het plotseling toch niet laten om oude gebeurtenissen nog even aan te tippen.

Zeggen ze tegen jou ook dat je ouwe koeien uit de sloot haalt?

Ikzelf heb dat nogal eens gehoord.

Die boosheid die je niet op het juiste moment uit, noemen we een onverwerkte emotie.
Er is een acupunctuurpuntje dat speciaal voor onverwerkte emoties is. Het puntje tussen lippen en kin.

Om je onverwerkt boosheid kwijt te raken doe je het volgende:

Je tikt met een wijsvinger op het puntje op en je zegt tegelijkertijd:
Ik weet dat ik boos ben vanwege de vuilniszakken (bijvoorbeeld) en ik accepteer dat. Desondanks blijf ik van mezelf houden en ik laar die onverwerkte boosheid nu helemaal en volledig los en vervang hem door een gevoel van rust.
Daarna adem je diep in en uit alsof je de boosheid helemaal uitademt.
Meer: www.zondergekheid/boosheid.htm

Geen opmerkingen: