dinsdag 14 augustus 2007

Law of Attraction. Ik kan het ook


Eerder heb ik hier een in een artikeltje geschreven dat The Secret werkt. Mijn vriend Jan kreeg een steekwagentje op zijn stoep. The Law of Attraction werkt ook voor mij. dat heb ik vanmorgen gemerkt. Lezers van mijn weblog WELLNESS weten dat ik in juli (2007) een weekje in een klooster in retraite geweest ben.

In het weekend waren er nog een paar andere gasten (maximaal 4)in het klooster. De laatste drie dagen was ik de enige gast. Ik had het hele gastenverblijf voor mezelf. Dat was dus mijn kamer plus de huiskamer, de keuken en ook had ik de beschikking over een mooie grote meditatieruimte, met muziek.

In het keukentje kon ik mijn ontbijt en mijn avondboterham zelf klaarmaken en eten. (De warme middagmaaltijd samen met de broeders). Ik was heel verrast toe ik zag dat er een oude, ouderwetse theebeurs stond. Een heleboel mensen weten misschien niet wat een theebeurs is. Het is geen theemuts, maar een staande beurs (denk aan geldbeurs) waar een theepot in past en waar een knip op zit. (In de loop van de week zal ik een foto hier plaatsen).

Ik voelde me zo terug in de tijd en gelukkig door die theebeurs. Ik zette telkens een pot thee en nam hem met beurs en al naar de huiskamer, waar ik lekker met een pot warmblijvende thee kon schrijven.
En ik wou zelf ook een theebeurs hebben, voor thuis. Ik vroeg me af of ze nog te koop zouden zijn en hoe ik er aan zou kunnen komen.

Eenmaal thuis was ik de theebeurs toch wel een beetje vergeten. Tot vanmorgen: toen ik beneden kwam stond er op de huiskamertafel een gloednieuwe theebeurs. Ik wist niet waar hij vandaan kwam.

Het bleek dat mijn dochter, die net van vakantie terug was met een vriendin naar huis gelopen was. Op straat hadden ze bij het huisvuil dit geval gezien. Mijn dochter wist niet wat het was. Haar vriendin dacht dat het voor thee was. Ze hadden hem meegenomen om aan mij te vragen of het nou echt voor de thee was. Mijn dochter wist dus helemaal niets van mijn wens af. Ze hadden het ding meegenomen. En dat was het.

Geen opmerkingen: