zaterdag 6 oktober 2007

Het geheim van The Secret Werkboek


Ik moet altijd even doorbijten als ik zo'n typisch Amerikaans boek onder ogen krijg. Vooral als het een Nederlands boek is. Ik heb het boek al een tijdje in mijn bezit, maar ik heb het even weggelegd, omdat het Amerikaanse wat er vanaf spat me een beetje tegenstond, van Amerikanen kan ik het dan nog wel hebben. Maar daar ben ik nu dus doorheen. En ik ben met het werkboek van The Secret bezig. Het is dus niet het boek The Secret zelf, maar een werkboek dat er door Patty Harpenau bij gemaakt is.

Ik heb al een belangrijk punt uit dit boek geleerd. Ik hamer er zelf altijd op, dat het geluksgevoel het belangrijkst is, dat je niks bereikt als je niet al gelukkig kunt zijn, met wat je nu hebt. Nu lees ik in dit boek dat bij de frequentie van geluk succes en overwinning hoort. Die zitten dus op dezelfde frequentie. Je weet wel: meer van het zelfde trekt elkaar aan en wordt versterkt.

Ik heb nu een lijstje van wat andere dingen die je wilt bereiken, met welk gevoel ze een match maken. Dus met welk gevoel ze op dezelfde frequentie zitten. Hier komt het:

De frequentie van geluk: succes, overwinning
De frequentie van liefde: relaties of zelfacceptatie
De frequentie van welvaart: geld of materie
De frequentie van rust: minder werk, betere baan
De frequentie van harmonie: geen ruzie, meer overzicht
De frequentie van heling: gezondheid, vitaliteit
De frequentie van eenheid: geloof, religie

2 opmerkingen:

The Life Foundation zei

Wat leuk dat je zo met het werkboek aan de slag bent gegaan. En inderdaad gaat het om de juiste frequentie.Vorm trekt geen vorm aan maar energie trekt wel gelijkgestemde energie aan.
Hartelijke groet,
Patty Harpenau

liefya zei

Hoi Patty,
Dank je wel voor je boek. Ik heb er een paar dingen uitgehaald die ik nog niet doorhad. Kzal er nog een stukje aan wijden.
groetjes, Annelies Hilgers