dinsdag 16 oktober 2007

Vrijheid of baan?


Ik heb weer een baan aangenomen. Toevallig mailt een vriendin (eigen bedrijf) van me de volgende dag:"Heerlijk hé die vrijheid." --Ahum--

Ik neem de bus naar mijn werk. Per ongeluk stap ik in de verkeerde bus, Het is heel vroeg en ik slaap nog half. Bijna in Volendam aangekomen zie ik dat ik verkeerd zit. Ik zie overal water om me heen en heb ontzettend veel zin om door te rijden en aan het IJsselmeer te gaan zitten, ergens een kop koffie te nemen. Maar euh, die vrijheid heb ik niet. Ik pak de eerstvolgende bus naar Purmerend, waar ik les geef.

Ik ben in het weekend in Volendam en Marken (zie foto van Marken) geweest, maar het was anders dan ik verwacht had. Die ochtend door de week, was het vroeg, nog een beetje donker en mistig. Dat wilde ik. Op deze zondag was het druk, stikte van de toeristen en maar een klein beetje leuk.

Vandaag zie ik in de Volkskrant een berichtje van een onderneemster: Karin van Zwetselaar:
Meteen fulltime voor jezelf beginnen is beter.

Ze zegt dat ze liever meteen fulltime voor zichzelf begonnen was in plaats van haar bedrijf op te zetten naast een halve baan.

Jaja. Waar ben ik mee bezig?

Geen opmerkingen: