dinsdag 16 oktober 2007

Nieuwe inzichten

Bij het doornemen van Het geheim van The Secret Werkboek ben ik tot een paar nieuwe inzichten gekomen.

In hoofdstuk 3, Kleien met het universum legt Patty Harpenau uit dat we uit drie velden bestaan: lichaam-emoties-ziel (of geest).

Het voorbeeld gaat over Jaap , die een Ferrari wil.
De vorm is een auto.

Zijn emotie zegt dat hij succes wil.
De geest verlangt succes.

Samen met Jaap komt Patty erachter dat het op een dieper niveau om vrijheid gaat.
De ziel is de frequentie van de vrijheid.

Ik heb het in een ander artikel over emoties en gevoel gehad.
(zie mijn artikel http://liefya-wellness.blogspot.com/2007/08/het-verschil-tussen-emoties-en-echt.html )
(Het verschil tussen emoties en ziel heb ik in dat artikel uitgelegd als het verschil tussen emotie en intuïtief voelen)

Door de duidelijk uitleg van Patty ben ik er voor mezelf uitgekomen dat mijn verlangen naar geld- financiele onafhankelijkhied op de frequentie van vrijheid zit. Mijn diepste verlangen is vrijheid.

Ik heb ook een verlangen naar materie. Ik wil een houten vloer en een mooie nieuwe badkamer. Het zou volgens het lijstje op de frequentie van welvaart zitten.
Ik kom nog niet helemaal bij mijn diepe gevoel daarover. Ik denk dat ik wil genieten.
Genieten hoort misschien bij welvaart. Maar ik hou het even op genieten. Ik kan me beter iets voorstellen bij genieten dan bij welvaart.

In volgende artikel hoe ik er vanaf nu mee om ga.

Geen opmerkingen: