donderdag 9 april 2009

Afkloppen (2)

Even tussendoor over afkloppen.(zie ook 24 aug 2007)Een paar dagen geleden had ik het met iemand over mijn snelkookpan. Ik zei dat mijn vorige maar kort geleefd had: het was toch niet zo'n sterke pan. Ik zei: maar eigenlijk kan een roestvrijstalen snelkookpan bijna eeuwig mee. Ik zit nu voor jaren goed. Ik heb dat niet afgeklopt. Met de Secret weten we dat het prima is als je iets positiefs zegt.

Mijn snelkookpan was nog geen twee jaren oud. Vandaag zat het deksel vast. Ik gebruik een beetje teveel kracht om hem te openen en de steel is helemaal in stukken. Snelkookpan onbruikbaar geworden. Had ik toch af moeten kloppen? Is het toch mijn onbewuste dat zich herinnerde dat een snelkookpan wél stuk kan gaan?

Ik geloof niet dat het toeval is dat mijn pan stuk is, want eigenlijk gaan snelkookpannen niet stuk. Je moet hoogstens de ring eens vernieuwen.

Geen opmerkingen: