donderdag 9 april 2009

Hoesten en Kortademigheid

Afgelopen winter ben ik een paar keer verkouden geweest en ik had een vervelende hoest die maar niet weg ging. Mijn conditie holde ook achteruit. Ik hijgde bij het trappenlopen. Daardoor deed ik steeds minder aan bewegen en kwam ik bijna niet meer in mijn fitnesscentrum. Uiteindelijk ben ik eens naar de huisarts gegaan. Hij zei dat ik astmatisch was. Als er dan een virus de kop op steekt dat je dan veel langer kunt blijven hoesten en de kortademigheid kwam daar ook van. Ik kreeg een inhaler mee. Ik neem normaal gesproken geen medicijnen. Maar de inhaler heb ik wel een paar keer gebruikt, omdat het wel verlichting bracht. Ik ben er ook weer mee gestopt, speciaal nadat ik een boekje gelezen had over ademen en over wat inhalers doen.

Nu is mijn doel om weer gezond te zijn en van die astmatische neigingen af te komen. Ik ben eerder van mijn kattenallergie afgekomen door bepaalde technieken. Dus het zal nu ook wel weer lukken. Ik heb twee katten in huis en ik heb (zo goed als) geen last meer van tranende ogen en snotterende neus. Als je echt allergisch voor katten bent weet je dat je niet in een huis kunt wonen met twee katten met je allergie, dus zo goed als betekent heel veel). Daarnaast ben ik me er ook bewust van dat het juist die katten kunnen zijn die me aan het hoesten en hijgen brengen.

Met het voorbereiden op deze cursus had ik me al als doel gesteld om geen last meer te hebben van die astmatische neigingen en ik wil dan zoveel mogelijk dingen doen om er vanaf te komen. Ik vind bijvoorbeeld niet dat ik nog eens moet bewijzen dat de acupunctuurpunten helpen. Iedereen kan dat voor zichzelf uitproberen. Ik nam me dus voor om zowel aan ademtechnieken te werken en minder zuivel te nemen, afiranta’s (affirmaties) te lezen en er naar te luisteren. Ik heb ook nog een subliminaal programma, waarbij affirmaties over je scherm gaan. Dus dat wil ik allemaal gaan inzetten.

Maar wat gebeurt er nu? Mijn kinderen en ik zijn van plan om met Pasen te gaan mountainbiken in de Drunense duinen, om eens wat anders te doen. Ik doe graag mee, ik sloof me graag uit. Maar ja, het is 25 kilometer fietsen in het zand en de modder bergop en bergaf in de duinen. En ik heb geen conditie. Vandaag heb ik in mijn fitnesscentrum een flink zwaar fietsprogramma gedaan, 17 kilometer gefietst. En ik ben uiterst verbasd1 geen centje pijn!
Ik was niet moe. Ik ging naar huis en liep vrolijk al de 8 trappen naar mijn flat omhoog? Hoe kan dat nou?

Ik wilde verslag doen van mijn ervaring met de acupunctuurpuntjes. Maar ja, nog voordat ik begin is mijn conditie al enorm verbeterd. Ik ga ze toch maar doen. Kan geen kwaad.

Volgend bericht mijn theorie hierover.

Geen opmerkingen: