donderdag 16 april 2009

Intuïtie Vergroten

Het is nu wel duidelijk dat als je intuïtief handelt dat je kansen om je doelen te bereiken aanzienlijk groter worden. Gesprekken met zeer succesvolle personen wijzen uit dat intuïtie een groot deel van hun succes bepaalt.

Hoe kun je nu je intuïtie vergroten?

1.Goed aarden. Aarden betekent in feite goed met de aarde verbonden zijn. Als je goed geaard bent vergroot je je intuïtie, maar tegelijkertijd ook je zelfverzekerdheid. Bij mijn ebook ZonderGEKheid zitten een aantal stappenplannen (1. als je ziek bent 2. aarden 3. zelfvertrouwen 4. vrij ademen 5. stress loslaten 6. geluk voelen). Een verkorte versie van het stappenplan aarden vind je in dit weblog HIER.

2.Vaak in de natuur verblijven. Ga vaak wandelen, het liefst in je eentje.

3.Mediteren. Ga mediteren of ga rustig ontspannen zitten, luister naar rustige klassieke muziek of meditatie muziek of geleide meditatie. Het beste dagelijks.

4.Wees alert op wanneer je intuïtief iets aanvoelt. Schrijf het op in je dagboek. Zo zul je merken dat je vaker dan je denkt intuïtief iets weet.

5.Er zijn tal van cursussen op het internet in het vergroten van je intuïtie.

Ikzelf ben nu, schat ik een jaar of vijf bezig met het bestuderen van boeken, volgen van cursussen en in de praktijk toepassen op onder andere het gebied van intuïtie. Het is onvoorstelbaar hoe veel meer intuïtief ik ben geworden. Ik weet nu in 80-90% van de gevallen of iets mij door intuïtie aangegeven wordt of door iets anders (bijvoorbeeld mijn angsten en veronderstellingen). Ik ben er daarom van overtuigd dat iedereen kan leren om zijn intuïtie te vergroten.

Geen opmerkingen: