woensdag 22 april 2009

Saxofoon Spelen helpt Niet Voor Ontzuring

Ik heb een half uur saxofoon gespeeld. En jammer genoeg wordt mijn speeksel er niet basisch van (zie vorige twee berichten). Ik heb het gemeten met een stripje. Voordat ik begon met oefenen had mijn speeksel een neutrale zuurtegraad 7,0. Na een half uur oefenen was het nog maar 6,3. Dat is jammer, want nu zou ik iets extra's moeten doen dm die verzurining weer te niet te doen. Bijvoorbeeld een koude douche nemen, ik las dat dat ook ontzuurt, of liever dus praten en lachen.

Twee opmerkingen over de test

1.Het slaat natuurlijk nergens op om met je dagelijkse bezigheden te meten wat basisch werkt en wat je verzuurt Je moet gewoon lekker kunnen leven en doen waar je zin in hebt. Iedereen weet dat zwaar sporten ook verzuurt bijvoorbeeld. En ik zal niet zeggen dat je dat niet moet doen. Daarentegen vind ik het toch wenselijk om het een beetje te weten om toch zoveel mogelijk voor een zuur-basebalans te zorgen.

2. Het is een test van niks. Misschien werkt het zo bij mij, maar niet bij een ander. Waarschijnlijk werken veel andere gegevens mee en niet alleen het saxofoon spelen, zoals zeker niet in het minst wat ik een uur van tevoren gegeten had.
Of ik was gestrest omdat ik het graag goed wil doen en nog lang geen perfecte saxofonist ben. En dan is er tenslotte pas de kans dat door het saxofoon spelem juist het koolzuurgas binnen gehouden wordt, omdat ik met saxofoonspelen mijn adem veel meer onder controle uitblaas dan bij schaterlachen.

Hoe komt dit bericht ook alweer op The Secret Blog? het hoort eerder bij Wellness thuis.

Geen opmerkingen: