zaterdag 18 april 2009

Wat zijn Goede Affirmaties?

Wat zijn goede affirmaties.

In de eerste plaats moeten affirmaties positief zijn en helemaal niets negatiefs bevatten.
Dus gewoon:
Ik ben slank
Ik ben rijk
Ik ben gezond

Er kan echter een probleem zijn met deze affirmaties.
Je zegt: ik ben rijk, ik heb veel geld , maar je onderbewuste, of in dit geval je innerlijke criticus zegt meteen. Haha, je hebt geen rooie cent op zak, laat staan op je bankrekening.

Sommige mensen zeggen dat dit dan nooit zal helpen, want je gelooft het niet dat je al rijk bent.

Nu kun je even terugdenken hoe het gekomen is dat je van jezelf denkt dat je niet rijk bent. Misschien had je vroeger als kind eens tien cent en voelde je je de koning te rijk. Waarschijnlijk is er op een gegeven moment iets gebeurd waardoor je bent gaan denken dat tien cent niet zo veel geld is en dat je je dan arm bent gaan voelen. Daarbij heb je gesprekken gehoord over andere mensen: die en die heeft een rijke vader en hij gaat in Zuid-Amerika op vakantie en hij woont in zo’n groot huis. Toen voelde je je nog armer, omdat jij dat allemaal niet had.

In dit geval is het goed om als affirmatie eerst te zeggen ik word steeds rijker Ik ben goed op weg om stinkend rijk te worden. En daarna pas ik ben rijk. Ik heb heel veel geld.

Ik weet dat hier volgens anderen bezwaren tegen bestaan. Je zou niet moeten zeggen: ik word, omdat je dan alleen maar in het proces blijft en niet uiteindelijk bent. Maar als weg er naar toe, om even een handreiking te doen naar je innerlijke criticus is het een heel goede stap.

Er zijn nog andere mogelijkheden. Als je zegt ik ben slank of ik ben gezond en je gelooft dat helemaal niet. .kun je
1. De karateslag of de switch toepassen. Klik HIER (komt later) voor hoe je dat doet. Roy Martina bewijst door testen dat dat werkt voor je overtuiging.

2. Maak je geen zorgen. Als jij bent gaan geloven dat je niet gezond bent omdat je 1000 keer verteld is dat je een zwakke gesteldheid hebt, of dat je er zo pips uitziet of dat je voorzichtig moet zijn met je gezondheid en je bent het daardoor gaan geloven. Vertel je zelf dan gewoon duizend keer dat je gezond bent, dat je er goed uitziet en dat je alles kunt hebben. Dan gaat zelfs je innerlijke criticus dat geloven. Nog beter werkt het misschien als iemand je verteld dat je gezond bent. Luister dan maar Afiranta 1

3. Je kunt ook iets regelen met je innerlijke criticus. Je kunt hem vertellen: donder op, ik heb jou niet nodig. (Probeer maar eens, als je merkt dat je jezelf bekritiseert –erg leuk om te doen)
Je kunt hem /haar ook op een vriendelijk manier de deur wijzen en zeggen: ik weet dat je het goed met me voor hebt en dat je me wilt beschermen, maar ik heb je advies niet meer nodig.

Geen opmerkingen: