zaterdag 18 april 2009

Gezondheid

Iedereen herinnert zich waarschijnlijk de geschiedenis uit The Secret over de vrouw met kanker die alleen nog maar naar humoristische films keek en altijd lachte. .En haar kanker verdween

Gelukkig zijn is de sleutel tot welk doel dan ook wat je wilt bereiken. Leer om hoe dan ook, hoe slecht je situatie ook mag zijn gelukkig te zijn.

Een ding heb ik in mijn leven ontdekt en dat is: wat er ook gebeurt uiteindelijk is het goed voor me. Achteraf zie je meestal waarom de een of andere ramp toch goed voor je is geweest. Als je dit beseft is het makkelijker om gelukkig te zijn in een vervelende situatie.

Ik wil zelf wat gezonder worden, soms hoest ik toch nog en ben ik te snel kortademig. En er mogen ook een paar kilo's af. Ik ben weer begonnen met de acupunctuurpuntjes, die de cursisten in hun mailbox hebben ontvangen. Ik laat affirmaties subliminaal over mijn scherm gaan. Ik heb het zesde afirantaboekje gezond en slank altijd bij me en ik blader het af en toe door.

Maar het allerbelangrijkste is dus: veel lachen.

Omdat ik niet echt van tv-kijken houd heb ik wat moppenboekjes geleend bij de bieb. Ik kan er niet echt om schaterlachen. Dus dan toch maar dvd's van cabaretier huren, hoewel ik op het punt stond om mijn tv de deur uit te doen. In plaats van 's avonds naar het journaal en een crimi te kijken wil ik nu iedere avond naar een cabaret kijken. Heeft iemand nog suggesties van wat écht grappig is?

Waarom helpt lachen zo goed voor je gezondheid?
Natuurlijk voel je je goed als je lacht. Je hebt geen tijd om aan zorgen te denken. Je ontstrest als je lacht.

Maar er is meer. Ik heb gisteren stukjes uit lezingen van Herman Aihara gelezen. Hij zegt het volgende:
Als je lacht, hardop lacht, vandert de zuurgraad van je speeksel. Je speeksel wodt meer basisch. Bij kanker en vrijwel de meeste andere ziekten is het lichaam verzuurd. Door meer basisch te worden en weer een evewichtige zuur-base balans te creëren, zet je het genezingsproces aan de gang. (Meer over zuur-base balans op het Wellness weblog

Geen opmerkingen: