donderdag 2 augustus 2007

Geloof in je affirmatie

Deze reactie heb ik vandaag op het forum van The Secret gezet. (thesecretsworks.eu)

Als je het niet echt gelooft dan werkt een affirmatie niet. Je moet er een heerlijk gevoel bij krijgen.

Er zijn een paar trucjes voor om het zelf te gaan geloven:

1. Bijvoorbeeld je zegt: ik ben slank, maar je kijkt in de spiegel en ziet dat dat gewoon niet zo is. Dan kun je beginnen met de affirmatie: ik word steeds slanker. of iedere dag ben ik een beetje slanker. Voel of je je lekker voelt bij die affirmatie, dan zit het goed.

2. Tip van Roy Martina. Gebruik de switch: Maak een vuist met je ene hand en sla tijdens de affirmatie met de zijkant van die vuist in de palm van je andere hand. Drie keer met je ene vuist. Drie keer met je andere vuist.
Het beste is te staan en een actieve houding aan te nemen. Door die vuistslagen ga je jezelf overtuigen. Op de een of andere manier werkt het in op je beide hersenhelften. Daarom heet het de switch. Je beide hersenhelften moeten het gaan geloven.

3.Gebruik de affirmatie op verschillende manieren, verschillende woorden en vaak. Dat je het niet gelooft wat je wilt komt waarschijnlijk doordat je in je jeugd zo vaak op verschillende manieren negatieve dingen over jezelf (gemiddel 18.000 keer) gehoord hebt, dat het niet zomaar uit je onderbewuste wil. Ik ben zelf bezig met 18.000 positieve affirmaties daartegenin te brengen. Ik maak boekjes met 250 affirmaties (ik noem ze afiranta's) per boekje, per thema. Gisteren ben ik een weblog begonnen. Ik zet daar iedere dag 10 nieuwe affirmaties op. Op een gegeven moment gaan ze rechtstreeks op je onderbewuste werken en hoef je alleen maar je ogen erover te laten gaan, zonder ze echt te lezen (als je ze wel al tenminste één keer bewust gelezen hebt)

Zie Affirmaties weblog

Om te Luisteren

Geen opmerkingen: