dinsdag 14 augustus 2007

Hoe werkt de Law of Attraction?

Er zijn verschillende manieren waarop de Law of Attraction werkt.

1. Vanzelf. Kleine dingen gaan makkelijk. Bij de kleine dingen (zie voorbeelden van steekwagentje, theebeurs en tube crème) wordt de wens geuit. Je weet wel dat je aan het voorwerp kunt komen; je houdt je er op het ogenblik niet zo erg mee bezig en floep daar is het al.
Wat gebeurt hier?
1. Je weet precies wat je wilt.
2. Je uit de wens.
3. Je vergeet het een beetje. (Je laat het los!)
4. Het is al gemanifesteerd.

Als dit met kleine dingen zo makkelijk is, moet het met grote dingen ook zo makkelijk kunnen gaan. We horen dit keer op keer, maar zien het nog niet echt vaak gebeuren. Ik denk dat dat aan twee dingen kan liggen 1. Je gelooft niet echt dat het zomaar kan gebeuren--je onbewuste kan nogal dwars liggen! 2. Je blijft je er gespannen op richten, je kunt het niet loslaten. Dan kunnen we misschien beter bij de tweede manier beginnen:

2. Met een beetje hulp
Speciaal als het om zakelijke doeleinden gaat, kun je de wens uiten en tegelijkertijd ga je er gewoon aan werken dat je je doel bereikt. Voorbeeld van mezelf: ik verkoop detox voetenbaden. al een tijd verkoop ik er gemiddeld vier per maand. In mei uitte ik de wens: ik wil er in juni tien verkopen. Ik heb er in juni precies tien verkocht. Ik ben vergeten iets over juli te wensen en ik verkocht er weer gewoon vier. Voor augustus is nu mijn doel 15 detox voetenbaden verkopen. Het is nu de veertiende en ik heb er al negen verkocht. Dat gaat wel lukken dus.
Toch denk ik dat ik nog allerlei dingen moet doen aan promotie en reclame. Voor september en de maanden erna wil ik veertig voetenbaden per maand verkopen. Ik ga er het nodige werk aan doen. Ik ben er van overtuigd dat de LOA samen met mijn werk er voor zullen zorgen dat dat lukt.
Voor mij helpt het dus dat als ik er aan werk, dat ik dan ook geloof dat het lukt. Voor nu werkt dat goed, totdat mijn onderbewuste echt is gaan geloven dat alles kan.

Wat je moet uitdokteren is dus: in hoeverre moet je je wens loslaten (Vergelijk: in het boek The Secret staat o.a. je doet de bestelling maar één keer, daarna weet je dat het komt)

Verder is het feit of je het gelooft belangrijk. Wat dat betreft gaat je onderbewuste vaak de andere kant uit dan je bewuste. Door vaak kleine dingen dingen in de LOA mee te maken of mee te werken aan je doel, wordt je onbewuste geloof en je vertrouwen in The Secret groter.

Zelf doe ik ook iedere dag affirmaties met eventueel de switch. Dat werkt absoluut op mijn onbewuste en helpt het geloof in mezelf en dus in de Law of Attraction te versterken.

Geen opmerkingen: