maandag 6 augustus 2007

Law of Attraction

Ik was zaterdag op de begrafenis van een neef; ik noem hem Joost. En ik hoorde wat er gebeurd was op zijn bruiloft, zo'n 35 jaar geleden.

De ex van mijn neef, Loes, vertelde me dat ze het nu pas, 35 jaar later, en bij de begrafenis van Joost had gehoord.
Toentertijd, toen Joost en Loes zouden gaan trouwen, was het de vader van Loes die de bruiloft zou regelen en betalen. Het was een heel strenge man, zijn woord was wet en er viel niet tegenin te brengen. (tis natuurlijk ook al een hele tijd geleden.)

Mijn oudste neef is en was boer. Hij had een groot gezin (het zouden uiteindelijk 10 kinderen worden) en moest iedere dag om 5 uur in de namiddag de koeien melken. Maar goed, de receptie voor de bruiloft zou van 5 tot 7 zijn. Hij en zijn vrouw hebben de koeien gemolken, hun zondagse keren aangetrokken en de kinderen bij een oppas achtergelaten. Het was een eind rijden en ze kwamen om 10 voor 7 bij de receptie aan. Het was jammer voor hen, maar de receptie was 10 minuten later afgelopen. Het diner was alleen voor genodigden en ze konden weer vertrekken. Joost en Loes voelden zich heel gegeneerd, maar vaders wil was wet.

De boer besloot om maar eens gek te doen, ze wilden per slot van rekening toch eten en voor de eerste keer van hun leven zouden ze dan maar uit eten gaan. Ze kwamen bij een uitspanning en bestelden kip en friet(!)

Er werd hun verteld dat ze aan konden schuiven. Wat bleek? Er was daar een bruiloftsmaal aan de gang. Omdat zij hun zondagse kloffie aan hadden, veronderstelde de bediening dat ze bij de bruiloft hoorden en ze hebben het hele 4-gangen menu van het bruiloftsmaal mee genoten.

Volgens mij is het zo duidelijk als wat. Zij zijn van huis vertrokken met het volste vertrouwen dat ze een bruiloft gingen vieren. Toen ze bij de bedoelde bruiloft weggestuurd werden. kwamen ze vanzelfsprekend op een andere bruiloft terecht. LOA werkte 35 jaar geleden ook bij mensen die er nog nooit van gehoord hadden.

Geen opmerkingen: