woensdag 1 augustus 2007

Verwacht positieve dingen van jezelf (2) (Dennis Waitly)

6. Wees positief over je gezondheid. Genees wat je genezen kunt en wees preventief; voorkom wat je kunt voorkomen.

Iedereen weet tegenwoordig hoe hij zijn leefstijl gezonder kan maken. Blijf ermee doorgaan. Als je iets mankeert, zul je naar de dokter moeten om het probleem snel uit de wereld te helpen.

7. Als je je gezondheid projecteert op anderen, realiseer je dan dat je dagelijkse conversatie de automatische uiting is van je gedachten en je onbewuste emoties. Gebruik positieve zinnen als Ik voel me beter. En ik voel me jong en vitaal.

Het is dus niet nodig om tegen iedereen te vertellen dat je niet zo goed geslapen hebt of dat je hoofdpijn hebt. Dit is een makkelijke om uit te proberen. Als je zegt: Het gaat al een stuk beter is vaak je katterige gevoel snel weg.

8. Wees vooral in de omgang met kinderen positief over goed voelen en productief zijn. Terwijl je natuurlijk voor een goede omgeving en gezondheid zorgt. Als je teveel aandacht geeft aan niet zo goede gezondheid kun het juist leiden tot allergieën, pijntjes en overdreven reacties.

Ik denk dat bijna iedereen wel weet dat als een kind gevallen is hij meestal meteen weer opstaat om verder te spelen. Als je als volwassene op het kind afsnelt om hem te helpen, begitn hij meestal dan pas te huilen. Dus wacht even met je bezorgde reactie.

9. Als mensen met hun problemen bij jou komen, geef ze feedback die op een oplossing gericht is. Als het je eigen problemen zijn, focus je dan op de vraag:"Wat is het antwoord?"

Ik had lang problemen met de fietsen in mijn gezin. Lekke banden, gestolen fiets, ketting eraf of kapot. Ik wentelde me erin, iedereen mocht het horen dat er toch iets vreemds aan de hand wasmet mijn fietsen. En zo bleef ik erin. Beter is het dus het probleem meteen te verhelpen en er verder niet teveel aandacht aan te besteden.

10. Blijf optimistisch als je je associeert met optimistische en succesvolle mensen. Je kunt tegelijkertijd realistisch en optimistisch zijn. Je blijft realistisch over de situatie, maar je zoekt optimistisch naar een oplossing.

Dus je denkt bijvoorbeeld: "Wat zou Oprah Winfrey (of je oom, of bijvoorbeeld Roy Martina) in deze situatie doen?
Affirmaties
LUISTEREN

Geen opmerkingen: