donderdag 16 augustus 2007

Gesprek met een succesvolle ondernemer

Ik kwam in gesprek met een jongen van vooraan in de twintig. Na zijn HBO-opleiding economie was hij een uitzendbureau begonnen. Het uitzendbureau groeit gestaag. Hij vertelde me dat hij kortgeleden op de eigenaar van een groot eetcafé was gestapt om te vragen of die nog uitzendkrachten nodig had. Die man zei: "Nee, dank je wel. Ik ben heel tevreden over het uitzenbureau dat me nu personeel levert."

Enkele weken later echter belde hij toch de jongeman op. Die vroeg hem hoe het ging. Hij antwoordde:"Slecht".Wat was er aan de hand? Hij had het helemaal gehad met het uitzendbureau dat hem van personeel voorzag. Dezelfde dag is hij overgestapt op het uitzendbureau van de jongeman.

"Ja, zei ik, "als je maar genoeg probeert is er altijd wel iemand bij die van je diensten gebruik wil maken." Want zo had ik dat geleerd: altijd volhouden: de encyclopedieverkoper die de huizen langs gaat en Edison die 1000 keer ontdekt had hoe hij niet een lamp moest maken.

"Nou," zei de jongeman. Eigenlijk is het zo: "Als ik op iemand afstap, weet ik zeker dat hij een klant wordt." Ik klapperde met mijn oren. Weer iemand die nooit van The Secret gehoord heeft. Maar die zelf ervaart dat The Secret werkt.

Geen opmerkingen: