zaterdag 18 augustus 2007

Mijn visualisatie


Ik heb een mooi groot huis met tuin en boomgaard.
Ik kom aanfietsen en rij zó het brede pad in de voortuin op, onder de hoge ruisende bomen. Aan de kanten zijn er vrolijke bloemenborders. Ik fiets langs de linkerkant van ons huis, met de houten, groene planken. het lijkt of het hele his vanhout is, maar de onderste meter is van steen. Ik fiets naar achter, daar ook weer een zee van bloemen. Achter de bloemen zie ik de boomagaard, de appeltejs zijnnog bijna te klein om te zien en daar weer achter zie ik het water met een stukje van ons 12 meter lange zeilschip dat er ligt. Ik zet mijn fiets tegen de muur en loop even langs de bloemen om hier en daar te ruiken. Ik kijk naar het kleine stukje moestuin, trots op de tomaten en de boontjes. Ik pluk een paar aardbeien, waarna ik snel naar binnen ga. Ik kom in de mooie, vernieuwde keuken met roomwitte kastjes rondom. Ik neem even de trap naar de kelder en zie de voorraad, waaronder nog wat eigen gemaakte, suikerloze zwartebessenjam. Dan ga ik naar de huiskamer; hij is netjes opgeruimd. het lijkt alsof ik hier een andere wereld binnenkom. Er staan Marokkaanse bankjes langs de kant. Aan de ene zijde een laag zilveren tafeltje met zilveren theepot. Leuke lampjes aan de muren. Op de witgepleisterde muur een blauwe mozaïekboog. Op tafeltjes en op de grond staan kleine en grote vazen met bloemen.
Mijn medewerkster vraagt of ik een kopje thee lust: "Ja, graag."
Ik ga naar boven naar de grote zolder, die van twee kanten te bereiken is. daar staan de pc's en aan de kanten staat het vol met boeken. Hier is mijn werkplaats. er is een klein trapje naar het gedeelte waar de slaapkamers zich bevinden. Daar is ook een badkamer met bubbelbad. In het aangebouwde gedeelte hebben we de sauna. Hmmm.

Geen opmerkingen: