maandag 13 augustus 2007

ZELFRESPECT

Het eerste wat je moet doen om dingen aan te kunnen trekken is een groot respect voor jezelf te hebben. Ik heb hier een paar tips, geïnspireerd door Denis Waitly en Roy Martina.

1. Praat altijd positief tegen jezelf. Bijvoorbeeld in de vorm van affirmaties. (voorbeeld: zie www.liefya.affirmaties.blogspot.com of gebruik de link hiernaast).

2. Accepteer jezelf zoals je bent en ben blij met jezelf.

3. Zorg dat je er altijd op je best uitziet.

4. Ga bij cursussen en lezingen altijd vooraan zitten.

5. Accepteer complimenten en zeg eenvoudig dank je wel.

6. Zeg eerst je eigen naam als je je aan iemand voorstelt, wacht niet af.

7. Doe dingen helemaal alleen voor jezelf, zoals een sauna nemen of een mooi boek lezen en geniet er totaal van.

8. Blijf je ontwikkelen. Volg cursussen, lees boeken.

9. Neem jezelf als standaard en vergelijk je niet met anderen.

10. Voel je heel diep tevreden over jezelf. Niet alleen als je trots bent wanneer je iets gepresteerd hebt (maar dat natuurlijk ook) Ben vooral blij met wie je vanbinnen bent.

2 opmerkingen:

Juf Hilde M. zei

Ik voel me al stukken beter als ik dat lees.
Jezelf teveel wegcijferen werkt niet... dus... op weg naar meer zelfrespect.
Ik hou je puntjes goed in het oog, want ze zeggen me wel wat.

liefya zei

Goed dat je dat even meldt. Nu lees ik ze ook weer eens. Af en toe terugkomen helpt. Je maerkt dan dat je je toch wat dingen aan het eigen maken bent.
Liefya